Lélekkozmetika

“A lelki szépség oly varázsfényt kölcsönöz az ember egész valójának, hogy az egyszerű megjelenésével meghódítja a szíveket, és barátokat szerez anélkül, hogy tudná!” (Lev Tolsztoj)

EMBERSZERETET

erintes.jpg

 

A sikeres emberekre jellemző, hogy sokirányú érdeklődést mutatnak

embertársaik iránt. Tisztelik a személyiség méltóságát, és kapcsolataikban

emberként kezelik a másikat, nem pedig gyalogosként

saját játszmájukban. Elismerik, hogy mindenki Isten gyermeke, és

olyan egyedülálló egyéniség, akinek kijár a méltóság és a tisztelet.

Pszichológiailag igazolt tény, hogy az önmagunk irányában

megnyilvánuló érzelmeink megfelelnek a mások iránt megnyilvánuló

érzelmeinknek. Amikor egy ember mélyebb szeretetet kezd

érezni mások iránt, mélyebb szeretetet kezd érezni önmaga iránt is.

Az, aki úgy érzi, hogy „az emberek nem túl fontosak”, nem érezhet

különösebb önbecsülést, mivel maga is egy az „emberek” közül, és

másokat lebecsülve, akaratlanul önmagát is lebecsüli. Az indokolatlan

bűntudat legyőzésének egyik legjobban ismert módszere, ha felhagyunk

mások elítélésével. Nem mondunk ítéletet felettük, nem

hibáztatjuk őket, nem gyűlöljük őket hibáikért. Egy jobb, és megfelelőbb

énképhez jutunk, ha kezdünk másokat értékesnek tartani.

Mások szeretete a sikeres emberek jellemző vonása már csak

azért is, mert aki sikeres, az a valóság tényeiből indul ki. Az emberek

valóban fontosak. Nem lehet tartósan állatokként vagy gépekként

kezelni őket, vagy puszta eszközökként személyes célok eléréséhez.

Hitler leckét kapott ebből. Ugyanígy leckét fog kapni minden

hatalmaskodó — akár családi, akár munkahelyi, akár személyes

kapcsolatokról legyen szó.

Recept: A recept három előírást tartalmaz.  Törekedjünk arra,

hogy őszinte tisztelet ébredjen bennünk az emberek iránt, felismer ve az igazságot: mindnyájan Isten gyermekei ők, egyedülálló, és

megismételhetetlen teremtmények, alkotó lények. (2) Vegyük a fáradságot

és éljük bele magunkat mások érzelmeibe, próbáljuk megérteni

szempontjaikat, átérezni vágyaikat, szükségleteiket. Elmélkedjünk

többet azon, mit akarhat a másik, hogyan érezhet egy-egy

helyzetben. Egyik barátom gyakran ugratja feleségét, amikor az az

érzelmei iránt érdeklődik. „Szeretsz, drágám?” — kérdi a feleség.

„Igen” — így a férj. — Ahányszor csak eszembe jutsz, és elgondolkozom

rólad.” Humor ide, humor oda, van ebben egy jó adag igazság.

Csak akkor vagyunk képesek bármit is érezni mások iránt, ha

„eszünkbe jutnak” és „elgondolkozunk róluk.” (3) Cselekedjünk

úgy, mintha mások nagyon fontosak lennenek — hiszen azok , es

bánjunk velük ennek megfelelően. Másokkal való kapcsolatainkban

tiszteljük a másik fél érzéseit. Hajlamosak vagyunk arra, hogy valamiről

azzal összhangban vélekedjünk, ahogy bánunk vele.

 

 

 

 

Kigyógyíthatjuk magunkat a kisebbrendűségi komplexusból

 150165_349938458392802_116276405092343_896915_701191334_n.jpg

 

Az embereknek legalább a 95 százaléka szenved kisebb-nagyobb

mértékben a kisebbrendűségi komplexustól, és milliók számára

a kisebbrendűség érzése súlyos akadály a sikerhez és a boldogsághoz

vezető úton.

Bizonyos vonatkozásban a földgolyó minden lakója kisebbrendű

egy másik személlyel vagy személyekkel való összehasonlításban.

Tudom, hogy képtelen vagyok felemelni akkora súlyt, mint Paul

Anderson, képtelen vagyok olyan messzire dobni a súlygolyót, mint

a súlylökés bármelyik bajnoka, és táncolni sem tudok úgy, mint Arthur

Murray. Tudom ezt, de ez nem vált ki bennem kisebbrendűségi

érzést, megkeserítve az életemet. Ez egyszerűen azért van így, mert

nem hasonlítom össze magam velük — számomra előnytelen módon

—, nem érzem, hogy rossz lennék csupán azért, mert bizonyos

dolgokat nem tudok olyan ügyesen csinálni, mint ők. Azt is tudom,

hogy bizonyos területeken minden ember, akivel csak találkoztam,

a sarki újságos fiútól a bankigazgatóig, bizonyos vonatkozásban magasabb

rendű nálam. De senki sem tud ezek közül kijavítani egy eltorzult

arcot és egy sor más dolgot nem tud olyan jól csinálni, mint

én. És meggyőződésem, hogy ezek az emberek nem érzik magukat

alacsonyabb rendűnek emiatt a velem való összehasonlításban.

A kisebbrendűségi érzés nem annyira a „tényekből” és a tapasztalatokból

fakad, mint a tényekhez tapadó következtetéseinkből, a

tapasztalataink értékeléséből. Például a tény az, hogy én egy alacsonyrendű

súlyemelő vagyok és egy alacsonyrendű táncos. Ez

azonban nem változtat engem „alacsonyrendű” személlyé. Paul Anderson

és Arthur Murray képtelensége, hogy operáljanak, „alacsonyrendű sebésszé” teszi őket, de nem teszi őket „alacsonyrendű személlyé”. Minden attól függ, „mit” mérünk, és „kinek” a normái szerint mérjük önmagunkat.

Nem a hozzáértésben vagy a tudásban meglévő tényleges alacsonyabb rendűség

tudatától lesz kisebbrendűségi komplexusunk. A kisebbrendűség

érzése az, ami kiváltja ezt.

És ennek a kisebbrendűségi érzésnek egyetlen oka van: Nem a

saját mércénkkel, nem a saját normáinkkal mérjük magunkat, hanem

valakinek vagy valakiknek a „normájával”. Amikor ezt tesszük,

kivétel nélkül mindig csak másodikként kerülhetünk ki az

összehasonlításból. De mivel mi azt gondoljuk, azt hisszük, azt feltételezzük,

hogy valaki másnak a „normái” szerint kell értékelnünk

magunkat, szerencsétlennek, másodrendűnek érezzük magunkat, és

arra a következtetésre jutunk, hogy valami nincs velünk rendben.

Ennek a kancsal okoskodásnak a következő logikai lépése azt eredményezi,

hogy „nem vagyunk értékesek”, hogy nem szolgáltuk meg

a sikert és a boldogságot, és szóba sem jöhet számunkra, hogy képességeinket

és tehetségünket vagy bármit is, amivel rendelkezünk

anélkül vessük be teljes erővel, hogy bocsánatot ne kérnénk ezért és

hogy ne éreznénk emiatt bűntudatot.

Mindez azért van, mert hagytuk magunkat hipnotizálni attól a

teljesen hibás gondolattól, hogy „nekem ehhez meg ehhez hasonlatosnak

kell lennem” , vagy „nekem olyannak kell lennem, mint mindenki

más”. A második hiedelemben rejlő csapdát könnyű felfedezni,

hiszen az elemzés könnyen kimutatja, hogy valójában nincsenek

fix normák, amelyek „mindenki másra” érvényesek. A „mindenki

más” olyan egyénekből áll, akik között nincs kettő, aki hasonlítana

egymásra.

A kisebbrendűségi komplexusban szenvedő személy szinte kivétel

nélkül azzal súlyosbítja a bajt, hogy magasabbrendűségre törekszik.

Érzése abból a hamis kiindulópontból fakad, hogy ő alacsonyabb

rendű. Erre a hamis premisszára a „logikus” gondolatok és

érzések egész rendszere épül. Ha rosszul érzi magát, mert alacsonyabb

rendű, a gyógyítás — hogy olyan jó legyen, mint mindenki

más; és az út ahhoz, hogy kiválóan érezze magát — hogy kiemelkedővé, magasabb rendűvé tegye magát.

 

Ez a magasabbrendűségre

való törekvése további bajok, kudarcélmények forrása, és néha neurózist

vált ki ott, ahol korábban nem volt. Az egyén szerencsétlenebbnek

fogja érezni magát, mint korábban bármikor, és „minél

jobban igyekszik”, annál szerencsétlenebbé válik.

A kisebbrendűség és a magasabbrendűség egyazon éremnek a

két oldala. A gyógyulás abban áll, hogy felismerjük: maga az érem

hamis.

A mindnyájunkra érvényes igazság a következő:

Nem vagyunk „alacsonyabb rendűek”.

Nem vagyunk „magasabb rendűek”.

Egyszerűen személyiségek vagyunk: Én, Te, Ő.

„Ez az Én, ez a Te, ez az Ő” mint személyiség nem áll versenyben

más személyiségekkel már csak azért sem, mert a földgolyón

nincs másik ember, aki olyan lenne, mint Ő. Egyedülállóan különleges,

megismételhetetlen. Nem „olyan”, mint mások, és sosem válhat

„olyanná”, mint valaki más. Nem „tételezik fel”, hogy „olyan”,

mint egy másik személy, és egyetlen másik személyről sem „tételezik

fel”, hogy olyan, mint Ő. Isten nem alkotta meg a szabványos

embert. Minden ember egyénként születik, ugyanúgy, mint ahogy

minden hópehelynek eltérő formája és szerkezete van, és egyetlen

hópehelynek sincs pontos mása.

Isten teremtett alacsony embereket, magas embereket, nagy embereket,

kis embereket, sovány embereket, kövér embereket, fekete

embereket, sárga embereket, fehér embereket. Sosem utalt arra,

hogy előnyben részesítene bármilyen méretet, bőrszint vagy alakot.

Abraham Lincoln egy alkalommal azt mondta: „Az Istennek szeretnie

kellett az átlagembert, mert olyan sokat teremtett belőlük.” (God

must have loved the common people fór he made so many of them.)

Tévedett. Nincs olyan, hogy „átlagember”. Nincs szabvány, nincs

közös minta. Közelebb állt volna az igazsághoz, ha Lincoln azt

mondja: „Isten nagyon szerethette a különleges embereket, mert

olyan sokat teremtett belőlük.”

A „kisebbrendűségi komplexus” és a belőle fakadó teljesítményromlás

a pszichológiai laboratóriumban paranccsá alakítható.

Mindössze arra van szükség, hogy felállíts egy „normát”, egy „átlagot”,

aztán meggyőzd a kísérleti személyt, hogy ezt a normát nem

teljesítette. Egy pszichológus meg akarta tudni, milyen mértékben

befolyásolja a kisebbrendűség érzése a problémamegoldó készséget.

Egy rutinfeladatot adott a diákoknak. „Aztán ünnepélyesen kijelentette,

hogy egy átlagos képességű személy a rendelkezésre álló

idő ötödé alatt meg tudja oldani a feladatot. Amikor a csengő megszólalt jelezve,

hogy az »átlagos személy« ideje lejárt, a legtehetségesebbek

közül többen nagyon idegesek lettek, és igencsak nagy

hozzá nem értést mutattak, gondolván magukról, hogy ostoba fajankók.

 

Hagyjunk fel azzal, hogy mások normáival mérjük magunkat!

Mi nem vagyunk ezek a „mások”, és sosem nőhetünk fel „hozzájuk”,

mint ahogy ők sem lesznek képesek sosem felnőni hozzánk.

Ha egyszer felismertük ezt az egyszerű, nyilvánvaló igazságot, fogadjuk

el, és higgyünk benne . . . és a kisebbrendűségi komplexusunk

eltűnik.

Dr. Norton L. Williams idegorvos egy szakmai kongresszuson

azt mondta, hogy a modem ember aggódása és biztonságérzetének

hiánya az „önmegvalósítás” hiányából fakad, és hogy a belső biztonság

csak akkor érhető el, „ha megtaláljuk magunkban azt az

egyénit, egyedülállót és megkülönböztetőt, ami rokon azzal a gondolattal,

hogy az önmegvalósítás elérhető, ha egyszerűen hiszünk

abban, hogy mint emberek egyedülállóak, megismételhetetlenek

vagyunk, és mélyen tudatosodik bennünk más emberek és a dolgok

létezése és az az érzés, hogy személyiségünkön keresztül építő módon

befolyásolhatjuk embertársainkat”.

 

 
 
 
 
 
 
 
 

Az ÉN pszichológiája....

Az ÉNKÉP az évszázad legfontosabb pszichológiai felfedezése. Függetlenül attól, hogy tudatában vagyunk ennek vagy pedig nem, mindnyájan magunkkal hordozzuk önmagunk LELKI KÉPÉT. Ez az ÉNKÉP arra vonatkozó elképzeléseinket tükrözi, milyen embernek tartjuk magunkat. Annak alapján áll össze, mit hiszünk magunkról.
De a legtöbb ilyen hiedelmünk nem tudatosan, hanem öntudatlanul alakul ki a tapasztalataink, sikereink, kudarcaink, megaláztatásaink, győzelmeink bázisán, annak alapján, ahogy mások reagálnak ránk, különösen gyerekkorunkban.
Mindezekből az elemekből az ÉN-t szerkesztünk (vagy énképünknek egy képét).
Amint egy ilyen önmagunkról kialakított hiedelem vagy elképzelés része lesz a képnek, számunkra "igazzá" válik., már ami a személyiségünket illeti.
Nem kérdőjelezzük meg a helyességét, hanem belőle kiindulva úgy cselekszünk, mintha igaz lenne.

Ez az énkép a jobb élet kulcsává válik, méghozzá két fontos felfedezés következtében:
(1) Minden cselekedetünk, érzésünk, maga a viselkedésünk egésze, sőt még a képességeink is összhangban vannak ezzel az Énképpel.
Vagyis olyan személyiségként cselekszünk, amilyen személyiségként elképzeljük, felfogjuk magunkat. Mi több szó szerint nem is tudunk másként cselekedni, még akkor sem, ha teljes erővel bevetjük az akaratunkat. Az, aki "kudarctípusú személyiség"-ként fogja fel önmagát, mindig megtalálja a módot arra, hogy minden ellenkező szándéka ellenére sikertelen legyen még akkor is, ha az alkalom szó szerint az ölébe hull. Az aki valamilyen igazságtalanság áldozataként fogja fel önmagát, olyan áldozatként " aki szenvedésre kárhoztatott " , meg fogja találni azokat a körülményeket, amelyek önmagáról kialakított véleményét igazolják.

Az ÉNKÉP az a KIINDULÓPONT, az az ALAP, amelyre egész személyiségünk, viselkedésünk, mi több, az általunk érzékelt környezetünk épül.
Ezért van az, hogy tapasztalataink igazolni látszanak az énképünket., ezzel erősítve, szilárdítva azt. Egyformán forrása lehet egy "ördögi körnek" vagy "egy isteni körnek", egy bukóspirálnak vagy egy emelkedő spirálnak jövőnk alakulásában. Mindez tőlünk függ.
(2) Az Énkép MEGVÁLTOZTATHATÓ.
Számtalan eset bizonyítja, hogy nem lehetünk sem túl fiatalok, sem pedig túl öregek ahhoz, hogy megváltoztassuk az énképünket, és ennek eredményeként új életet kezdjünk élni.
Az egyik ok, ami miatt az egyén számára olyan nehéznek tűnik megváltoztatnia szokásait, személyiségét, életmódját az, hogy eddig minden erőfeszítése - hogy úgy mondjam - az Én perifériájának és nem pedig a központjának megváltoztatására irányult. Sokszor hallani..hogy próbálkoztam a "pozitív gondolkodással", de nekem nem működött. De ha jobban megnézzük, akkor ezek leginkább külső körülmények vagy negatív jellemvonások megváltoztatására irányultak. ( pl. "megfogom szerezni azt az állást", vagy a "jövőben sokkal nyugodtabb és kiegyensúlyozottabb leszek", vagy "ez a vállalkozásom sikeres lesz". stb.) Sosem gondolkoztak el azonban azon, hogy megváltoztassák az ÉN-jüket, azt az ÉN-t, amelynek feladata mindezek megvalósítása.
Jézus óvott attól, hogy új anyagból tegyünk foltot, egy régi ruhára, vagy új bort régi üvegbe töltsünk.
A "pozitív gondolkozás" nem használható eredményese - foltként vagy mankóként - a régi énképhez.

Ahhoz, hogy "valóban" éljünk, vagyis az életet kielégítőnek találjuk, megfelelő, valósághű és tárgyilagos énképpel kell rendelkeznünk. Olyannak amellyel együtt tudunk élni.
Az Énképünket elfogadhatónak kell találjuk önmagunk számára. Egészséges önbecsülésre van szükségünk.

Olyan ÉNRE, amelyet NEM SZÉGYELLÜNK, olyanra amely nem érzi KORLÁTOZVA MAGÁT alkotó önkifejezésében, ezért nem rejtőzködik és nem álcázza magát.
Olyan Énre van szükségünk, amely összhangban van a REALITÁSOKKAL, hogy megfelelően tudjunk funkcionálni az életben.
ISMERNÜNK KELL ÖNMAGUNKAT! Tudunk kell miben vagyunk erősek, és miben gyengék, és mindkettőt illetően ŐSZINTÉNEK KELL LENNÜNK ÖNMAGUNKKAL.

AZ ÉNKÉPÜNKNEK JÓ KÖZELÍTÉSSEL MEG KELL FELELNIE VALÓS ÉNÜNKNEK, NEM LEHET SEM TÖBB, SEM KEVESEBB ANNÁL, MINT AKIK TÉNYLEGESEN VAGYUNK.

Amikor ez az énkép biztonságban van, "jól" érezzük magunkat, amikor fenyegetve van, aggódunk és bizonytalannak érezzük magunkat.
Ha megfelelőnek érezzük, és olyannak, hogy joggal lehetünk büszkék rá, magabiztosságot fogunk érezni. Nem félünk "önmagunk lenni" és korlátozás nélkül megnyilatkozni. Ez azt jelenti, hogy az optimumon működünk.
Amikor az énkép számunkra szégyen tárgya, igyekezni fogunk inkább elrejteni, mint megmutatni. Alkotó megnyilvánulása így korlátozott, bezárkózunk. Ellenségesen fogunk viselkedni és összeférhetetlenek leszünk.

A lelkünk mélyén mindannyian TÖBB ÉLETET akarunk. A boldogság, a siker, a lélek nyugalma - vagy legyen bármi is a legjobbról alkotott felfogásunk - lényegét tekintve több életként nyilatkozik meg. Amikor határtalanul boldogok vagyunk, magabiztosak és sikeresek, ez több élet.
És annak mértékében ahogyan gátoljuk képességeinket, kudarcra kárhoztatjuk Istentől kapott adottságainkat. engedjük, hogy az aggódás, a félelem, az önvád, önmagunk megvetése kerítsen hatalmába, szó szerint elfojtjuk azt az ÉLETERŐT, amely elérhető lenne számunkra, és hátat fordítunk mindannak, amivel megajándékozott bennünket a Teremtő.

 

 
 
 
 
 
3375_393530640734542_233805094_n.jpg
 
 
 
 
 
ÖNBECSÜLÉS

Egyszerűen bele kell vésnünk a fejünkbe, hogy az önmagunkról táplált rossz vélemény, önmagunk lebecsülése nem érdem, hanem bűn.
Az oly sok házasság felbomlását okozó féltékenység mögött például majdnem mindig az önbecsülés hiány húzódik meg.
A kielégítő önbecsüléssel rendelkező ember nem táplál ellenséges érzelmeket másokkal szemben, nem vezet kereszteshadjáratot, hogy bármit is bebizonyítson, világosan látja a tényeket, nem követelődző másokkal szemben.

Ne hordozzunk magunkban önmagunkról olyan lelki képet, amely szerint megvert, értéktelen emberek vagyunk. Hagyjunk fel azzal, hogy a helyzetünket mint igazságtalant és sajnálatra méltót dramatizáljuk.
A "megbecsülés" szó azt jelenti, hogy becsülni valaminek az értékét. Miért van az, hogy emberek csodálják a csillagokat, a holdat, a tenger végtelenségét, a virágok szépségét vagy a naplementét, ugyanakkor lefokozzák magukat?
Nem az ember-e mindenek közül a legcsodálatosabb alkotás?
Önmagunk értékének a megbecsülése nem önzés, hacsak nem az a meggyőződésünk, hogy önmagunk műve vagyunk és ezért elismerést érdemlünk. Ne becsüljük el az alkotás eredményét csak azért, mert rosszul használtuk fel. Ne hibáztassuk gyermeteg módon az eredményt saját hibáink miatt, hasonlóan az egyszeri diákhoz, aki dühösen fakadt ki: "Ez az írógép nem tud helyesen írni!"
Az Önbecsülés igazi titka ez:
Kezdjük el jobban becsülni embertársainkat. Mutassunk tiszteletet MINDEN ember iránt, mer ő Isten gyermeke, és már pusztán ezért "értéket képvisel". Bánjunk úgy embertársainkkal, mintha értékesek lennének, és meglepő módon növekedni fog az önbecsülésünk is. Mert a valódi önbecsülés nem azokból a nagy dolgokból fakad, amiket tettünk, nem azokból a dolgokból. amiket birtoklunk, nem azokból a benyomásokból, amiket másokra teszünk, hanem hogy önmagunkat olyanként becsüljük és tiszteljük, amilyenek vagyunk.
Amikor ezt felismerjük, rá kell jönnünk, hogy ugyanezen oknál fogva másokat is becsülnünk kell.

Maxwell Maltz:  Pszichokibernetika sikermechanizmusunk működésének titka

 

 

 

 

Az önismeret alapjai

 

 

 

tukorkep.jpg

 

 

Miért van szükségünk önismeretre?

 

Egy ember élete, ha nagyon filozófikusan vesszük szemügyre, akkor a saját belső lénye és a külvilág egymásra hatásából áll össze. A belső énünknek van egy életterve, életfeladata és sok rövid távú elképzelése, amit szeretne érvényesíteni. Ezzel szemben ott áll az élet külső forgataga, amiben az univerzum a maga törvényeivel és más lények a saját rendezett vagy rendezetlen terveikkel már egy egészen kusza szövevénnyé alakítják ezt az összhatást.

 

Azt mondta a Tanítóm: „Ami nem tetszik, azt változtasd meg, amit nem tudsz megváltoztatni, azt fogadd el!”

Ezt, józan parasztésszel bárki más is mondhatta volna, mindenesetre ha egyetértünk Vele, akkor sorra vesszük, hogy mire tudunk hatással lenni:

 

-        Az univerzum törvényeire egyenlőre nem nagyon. Annyira fixen be van állítva a rendszer, hogy ilyen kis képességű lények, mint mi vagyunk, csak ritkán férünk hozzá nagy dolgokhoz. A csodákat rendszerint nem mi csináljuk, hanem általunk esnek meg, olykor esetleg rajtunk keresztül folynak be ebbe a világba, de valós beleszólásunk nincs feléjük!

 

-        A többi lény élettervére, szándékaira vagy akaratára már lehetünk némi hatással. Ha elég erősek, meggyőzőek vagy ügyesen manipulatívak vagyunk, akkor némelyeket akár irányíthatunk is! Akinek nincs saját terve vagy csak nincs tudatában annak, azt egészen könnyen el tudjuk csábítani a magunk útjára. Vagy ha valaki gyenge, arra rá tudjuk erőltetni az akaratunkat. Sajnos-szerencsére viszont a többségre nem tudunk tartós hatással lenni, mert mindenki megpróbálja a saját útját járni, éppúgy mint mi!

 

-        Végül és először pedig itt vagyunk mi magunk! A legnagyobb hatással önmagunkra tudunk lenni, hiszen önmaga működését mindenki saját maga meg tudja ismerni, így ha lehet valamit változtatni, azt itt tudjuk a legkönnyebben megtenni!

 

-        Ha pedig úgy alakulna, hogy nem sikerül célt érnünk sem a külvilág alakításával, sem önmagunk megváltoztatásával, akkor mentőövként még mindig itt van az elfogadás! Erről ugyan sokat beszélünk, de elég gyatrán műveljük, ezért ezzel a lelki eszközzel mindenképpen érdemes lesz a későbbiekben jobban megismerkednünk!

 

 

Az önismereti út, alapvetően a két legutóbbi lehetőséggel foglalkozik, vagyis változtassuk meg magunkban amit lehet, a többit pedig fogadjuk el annak, ami!

 

Olykor ugyan beleszaladunk egy kis manipulációba, mások irányításába, de erről jobb mielőbb leszokni!

Az univerzum törvényivel való szemben haladást pedig magasabb tudatossági szinten el lehet sajátítani, de aki elér oda, annak már úgyis felesleges lesz igénybe vennie extra képességeit, elég lesz neki az, ami van!

 

Mivel az önmagunk megváltoztatása és az elfogadás is teljesen rajtunk múlik, így logikus, hogy az életben erre a két dologra érdemes igazán odafigyelnünk! Az itt elért eredmények döntően fogják meghatározni az életünk menetét, közérzetünket!

 

  Mi a létünk célja

Erről már annyit vitatkoztak filozófusok, vallásos és hitetlen emberek, hogy feleslegesnek tartom, hogy én is beszálljak ebbe a vitába. Egyszerűen elmondom, hogy szerintem hogy van és miért.

Én úgy látom, hogy Isten azért teremtette a világot és árasztotta bele a lelkeket, hogy általuk és rajtuk keresztül megismerhesse önmagát. Elképzelheted ezt úgy is, mint mikor egy hadvezér kémeket küld egy másik országba, hogy derítsék fel azt. Lássák és hallják több szemmel és több füllel, amit Ő szeretne, tapasztalják meg helyette a dolgokat.

Később ugyan kiderült, hogy nem ez a legjobb módja az Isteni önmegismerésnek, de akkor jó ötletnek tűnt!  : )

Így, minden kis egyéni lélek megkapta a maga úti-csomagját, hogy miket tapasztaljon meg a sok-sok születése során. Neki is kezdtek a tapasztalásnak, de nem értettek mindent a tapasztalt világból, így elfogadni sem tudták azokat a dolgokat. Ettől aztán életről életre felhalmozódott valamennyi bepótolandó a tananyagból, plusz ott van az arra az életre kiszabott eredeti tananyag.

Az életek során tapasztalni, tanulnivalóban vannak dolgok, amiket meg kell érteni, fel kell vállalni, át kell élni, átérezni, befogadni, elengedni egyéválni vele, stb. Ezt tapasztaljuk is a belső úton, hogy nem mindig tudjuk, hogy melyik lépést várja tőlünk a helyzet, de szerencsére ez is megtanulható!

1.      Ha valaki eljut az összes tananyag végére, akkor kijárta az iskolát, felszabadul annak fogságából és megvilágosodik!

2.      De úgy is ki lehet lépni, ha valaki rájön, hogy nem kötelező iskolába járni.

3.      Illetve ritkán előfordul, hogy egy lélek hamarabb megismeri önmagát, mint ahogy az az eredeti tanterv szerint elő lett volna írva Neki.

Ezek mind különböző megközelítései a megvilágosodás elérésének, és ez a spirituális irányzatokban is látható.

Az ÖNMEGVALÓSÍTÁS rendszere az első módon, a hosszabb úton vezet végig. Ez az út viszonylag könnyebb és kiszámíthatóbb, valamint több embernek is van rá belső hajlandósága.

Az út

Az út, emiatt a sok tananyag miatt ami mostanra lett kiszabva és ami felhalmozódott elég hullámzó. Hol sűrű és szenvedésteli, hol meg ritka és könnyen járható. Ez adja azt az örökös változását, hogy nem tudjuk mit hoz a holnap. Nem nagyon látunk rá alapban a tartalomjegyzékre, amit megnézve eligazodhatnál a jelenben és a jövődben. De ez a képesség is kifejleszthető, valamint  a rendszeres gyakorlás és problémamegoldás előhoz egy idő után egy olyan nyugalmat, hogy eddig is megoldottam, ezután is megoldom majd valahogyan!

Az út kezdetén a lélek tudatlan, tudatosság nélkül kóvályog. Aztán nő a tudatossága, ami először a látásának a fejlődésével jár. Meglát dolgokat, amiket előtte nem és először bizony megijed. Azt mondja, hogy jobb lett volna nem tudni! Majd összeszedi a bátorságát és belemegy! Innentől van szüksége az őszinteségre és az elfogadásra, mint alapképességekre, hogy aztán megtisztulva ki is tudjon jönni a dolgokból.

Valószínűleg Te pont itt tartasz! Belementél egy tanulási folyamatba úgy, hogy nem tudod teljesen feldolgozni azt és most szeretnéd feljavítani a feldolgozó képességedet.

Ne csak a problémádra koncentrálj, hanem lásd az egész létedet, mint egy fejlődési folyamatot! Ha sikerül így kívülről ránézned a dolgaidra, akkor megláthatod, hogy pontosan hol akadtál el, mi hiányzik, min kell változtatnod vagy mit kell elfogadnod?!

Forrás: http://www.gyornet.eu/index.php?option=com_content&task=view&id=209&Itemid=218

 

 



Weblap látogatottság számláló:

Mai: 1
Tegnapi: 6
Heti: 18
Havi: 12
Össz.: 18 732

Látogatottság növelés
Oldal: Önismeret fontossága
Lélekkozmetika - © 2008 - 2024 - lelekkozmetika.hupont.hu

Ingyen weblap készítés, korlátlan tárhely és képfeltöltés, saját honlap, ingyen weblap.

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »